Merhabalar,
Bu yazımızda son hesap makinesi uygulamamızı yapacağız. Bu hesap makinesi öncekilere göre biraz daha gelişmiş olacak. Hadi başlayalım.
Ben yeşil bir dekor rengi ekledim sahneme siz bu konuda tamamen özgürsünüz.
Ardından kukla seç bölümünden “Button3” kuklamı ekledim ve üzerine yazı yazma aracı (T) 1-2-3 diye numaralandırdım ve isimlerini de aynı şekilde yaptım.
Kuklalarımı ekledikten sonra bir değişken oluşturdum ve sahneme bu yeşil bayrağa tıklanınca bu değişkenimin içini boş yap komutunu ekledim. Değişkenimin adı ekran.
Daha sonra 1 kuklasından 0 kuklasına kadar aşağıdaki kodu yazdım.
Bu kod ile ekran değişkenim içinde yazılan ile basılan kukladaki değeri birleştiriyor. Tabi her kuklada 1 yazmıyor hangi kukla ise o sayı yazıyor.
Ardından yine sahneme tıkladım ve iki liste ve iki değişken oluşturdum. Önce listelerden başlayalım. Sayılar ve işlemler listem. Sayılar listem sayıları işlemler listem dört işlemi tutacak. Sonuç ve sıra değişkeni oluşturdum. Sonuç değişkenim bana yaptığım işlemlerin sonucunu gösterecek. Sıra değişkenimi ise sonra açıklayacağım. Bu liste ve değişkenlerin ekran değişkeni hariç hiçbiri ekranımda görünmüyor. Sahne içerisinde yazdığım kod ile yeşil bayrağa tıklanınca hepsi sıfırlanıyor.
Ardından dört işlem kuklalarımın kodunu yazdım. Aşağıdaki görselde artı kuklasına yazdığım kod görünüyor. Diğer üç işlemde de aynı kod var tabi ufak bir fark ile.
Kuklama tıklayınca yazdığım sayıyı sayılar listesine atıyor, işlemler listesine + ekliyor ve ekran değişkenimi temizliyor. Diğer üç işlemde kendi işlemlerini ekliyor. Örneğin ekrana 12 yazdım ve artıya bastım görüntü liste görünümü aşağıdaki gibi olur.
Daha sonra eşittir kuklamın kodlarına geçiyorum.
Burada önce yazdığım son sayıyı sayı listeme atıyor. Örneğin 12 yazdım + ya bastım 3 yazdım ve = bastım. 12 sayısını ve artı işaretini zaten + bastığım zaman listeye attı ama 3 kaldı. O yüzden = basınca son yazdığım sayıyı listeye atıyor.
Ekran değişkenimi temizliyor ve sıra değişkenimi 1 yapıyor. Bu değişkeni döngüde kullanacağız.
Sonuc değişkenime sayı listemin 1. Değerini yani örnektekinden gidecek olursak 12 sayısını atıyor.
Ardından döngüye giriyor kaç tane işlemim varsa o kadar devam edecek. Bu yüzden işlem listesinin uzunluğuna kadar devam et dedim.
Eğer işlemlerin 1. Öğesi + ise sonuç değişkenim kendi değeri ile sayılar listesinin 2. Değerini topluyor ve tekrar kendi içine atıyor. Verdiğimiz örnekten devam edersek 12 sayısı sayılar listesinin 1. Öğesi biz o değeri döngü içine girmeden sonuç değişkenine atadık. Eğer işlemler listemin 1.öğesi + ise 12 ile sayılar listemin 2. Değerini yani 3 toplayıp sonuç değişkenim 15 oluyor. Bu koşulları diğer üç işlem içinde yaptık.
Döngünün devam etmesi için sıra değişkenini döngünün en altında arttırdık.
Döngünün dışında sonuç değişkenimizi ekran değişkenimizin içine attım ki sonucumu görebileyim. Çünkü ekranda sadece ekran değişkenim görünüyor.
Kod yazmadığım bir kod kaldı o da C kuklam. Sahneme yazdığım kodların aynısı tabi ufak bir farkla 🙂
Yazının video anlatımı için tıklayınız.
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere…
Yazıya buradan ulaşabilirsiniz.