Merhabalar,
Bu yazımızda farklı kod blokları kullanarak kuklalarımızı konuşturacağız ve farklı kod blokları öğrenmiş olacağız. Hadi başlayalım.
Öncelikle ben bu projem için internetten 3 farklı resim ekledim: fındık, zeytin ve muz resimleri.
Siz istediğiniz resimleri ekleyebilirsiniz.
Ardından Scratch uygulamamı açtım. Sahneme bir dekor seç butonundan dekor çiz butonuna tıklayarak sahneme bir dekor rengi verdim. Sahnemi boyamak için açılan pencerede sahnemi “Bitmap’e” dönüştür seçeneğine tıklamam gerekir.
Daha sonra bilgisayarımda masaüstünde bulunan resimleri tek tek kukla olarak ekledim ve boyutlarını ayarladım.
Sonra önce fındık kuklamın kodlarını ekledim.
Açıklama
Göster komutu: Kuklamın sahnede görünmesini sağlıyor. Bu kodu eklemesek de zaten kuklam görünüyordu fakat biz kod bloğunun sonunda kuklayı gizledik. Yeşil bayrağa her tıkladığımızda görünmesi için en başa bu komutu eklememiz gerekir.
Konumuna git komutu: Kuklamızın başlangıç konumunu x ve ye koordinatında belirler. Biz fındık kuklamızı sola hizaladık.
1 sn.de git komutu: Yukarıdaki komuttan farklı olarak kuklamız belirtilen konuma(sahnenin ortasına) 1 saniyede süzüle süzüle gider.
Saniye boyunca komutu: Kuklamızın belirtilen süre boyunca kutucuğa yazılan metni söyler.
Ardından zeytin kuklamın kodlarını yazdım.
Açıklama
Zeytin kuklam önce gizleniyor. Çünkü fındık kuklası sahnedeyken görünmesini istemedim. Dört saniye sonra görünüyor. Çünkü fındık kuklam sahneden dört saniye sonra kayboluyor.
Son olarak muz kuklamın kodlarını ekledim.
Açıklama
Kuklam sekiz saniye sonra görünüyor. Çünkü dört saniye fındık kuklasını dört saniye de zeytin kuklasını bekliyor.
Yazının video anlatımı için tıklayınız.
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere…
Yazıya buradan ulaşabilirsiniz.