Merhabalar,
Bu yazımızda daha önce yaptığımız dört işlemi biraz daha görsel hale getirip geliştireceğiz. Hazırsanız başlayalım.
Öncelikle Scratch dekorlarından “Wall 1” dekorunu ekledim.
Daha sonra köpek kuklam olan “Dog 2” kuklamı ekledim ve kodlarımı yazdım.
Sol kısımdan incelemeye başlayalım. Kırmızı ile işaretli yer köpeğimin sürekli hareket etmesini sağlıyor ve yürüme efekti vermek için de kuklamın iki kılığı arasında sürekli geçiş yapıyor. Bu kuklamın toplamda üç kılığı var. Üçüncüsünü de birazdan kullanacağız.
Yeşil kısma geçmeden önce sağ taraftaki kod bloğuna bakalım. Toplamda üç değişken oluşturdum: birincisayı, ikincisayı ve işlem. Köpeğim öncelikle beni 7 saniyelik bir konuşma ile karşılıyor. Ardından benden birinci sayıyı girmemi sonra ikinci sayıyı ve en son yapacağım işlem parantez içerisinde(+ – * /) şeklinde girmemi sağlıyor.
Şimdi yeşil kısma geçelim. Burada dört işlem için dört koşul var. Dört işlemden birini girdiğimiz an bir koşulum çalışacak ve kuklamın son kılığı olan düşünme kılığına geçecek ve uygulamam tamamen duracak. Uygulamayı tekrar çalıştırmak için yeşil bayrağa basmam gerekir.
Yazının video anlatımı için tıklayınız.
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere…
Yazıya buradan ulaşabilirsiniz.