Hesap Makinesi

Merhabalar,

Bu yazımızda daha önce yaptığımız matematiksel işlemleri biraz daha geliştirerek küçük bir hesap makinesi yapacağız. Hadi başlayalım.

Öncelikle sahneme “sürpriz” bölümünden 4 adet kukla ekliyorum.

Kuklalarımızı ekledikten sonra kodlarımız yazmaya başlayacağız. Fakat bu sefer farklı olarak kodumuzu kuklalara değil dekor’ a yazacağız. Yani sahne bölümü aşağıdaki gibi seçiliyken kodlarımızı yazıyoruz. Kuklalarımız seçiliyken değil!!!

Aşağıdaki kodları sahnemize ekleyelim. Bu kodları kuklalarımıza da yazabilirdik fakat bu sefer bir farklılık olsun 🙂

Açıklama

İki değişken oluşturuyoruz. Ben değişkenlerin adlarını ”birincisayi ve ikincisayi “ olarak adlandırdım. Başlangıç değerlerini” 0 “olarak atıyoruz. Ardından yeşil bayrağa bastığımızda ekranda “Birinci sayıyı giriniz” diye bir kutucuk açılacak bizim cevap vermemiz gerekecek. Verdiğimiz cevabı bir yerde saklamamız gerekiyor ki uçup gitmesin. Biz hafızamızda tutabiliriz ama bilgisayar değişkenlerde tutar. Bu yüzden birinci sayıyı girdikten sonra cevabımızı birincisayi değişkenine aktarıyoruz. Ardından aynı işlemi ikincisayi için yapıyoruz.

Dekor bölümüne yazacağımız kodlar bitti.

Şimdi geçelim kuklalarımıza

Dört adet sürpriz bölümünden kukla eklemiştik. Bu kuklaların adlarını “topla, çıkar, çarp, böl” şeklinde değiştirdim. Biraz daha ileriye giderek her bir kuklanın kostüm bölümüne tıklayarak kuklaların üzerlerine de isimlerini yazdım. Aşağıda bir örnek gösterdim.

Şimdi geçelim kod kısmına;

Uygulamamız bitmiştir.

Yazının video anlatımı için tıklayınız.

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Yazıya buradan ulaşabilirsiniz.